יום שני, 30 ביולי 2012

חמשת הנשים שהפכו לאייקון אופנה

במהלך המאה ה-20 נתנו נשים את חותמן בעולם האופנה, אך רק מעטות מהן נחשבות כיום לאייקון אופנה של ממש. הנה חמשת הנשים המופלאות שהשפיעו על עולם האופנה.


במקום החמישי - טוויגי (דוגמנית)


ההגדרה "פני הדור" יכולה להתאים לדוגמניות ספורות, בהן קייט מוס ואגנס דין, שביופי, בלבוש ובדימוי שלהן ייצגו תקופה, ממש כמו שעשתה טוויגי בסיקסטיז. 

לסלי הורנבי, המוכרת לעולם כטוויגי, נולדה בשנת 1949 בפרבר לונדוני בשם ניסדן. כשהיא בת 17 בלבד ומכונה "טוויג" בפי חבריה, הגיעה הנערה עם המראה הגרום למספרה נחשבת בלונדון כדי לעבור מייקאובר עליו ניצח חברה והאמרגן שלה, נייג'ל דיוויס.

היא יצאה משם עם לוק ששינה את חייה לנצח. "הייתי שם קרוב לשבע שעות", סיפרה בריאיון למקומון אנגלי, "הם גזרו וצבעו לי את השיער, זה היה מאוד מרגש. מבלי שידעתי, אותו ספר התקשר לצלם בשם בארי לאטגן וביקש ממנו לצלם אותי".

ההמשך כבר הפך להיסטוריה. תמונה מתוך סדרת הצילומים הראשונה של תלמידת התיכון הצעירה התפרסמה בשנת 1966 
ב"דיילי אקספרס" הלונדוני תחת הכותרת "הפנים של 66". טוויגי הביאה משהו חדש שלא נראה עד עכשיו: הרזון.  בעקבותיה מיליוני נערות רצו להשיג את המודל המושלם של "הרזה", יש אף המאשימים אותה בגרימת נזק לתדמית האשה.
בלה
הרזה הנצחית של הסיקסטיז - טוויגי.



במקום הרביעי - ליידי גאגא (זמרת)

הביצה שבקעה לחיינו לפני כמעט חמש שנים לא הפסיקה לתת לנו מהרגע הראשון השראות וסקנדלים אופנתיים, משמלת הקרמיט ועד לשמלת הבשר השנויה במחלוקת. גאגא לקחה את ייצוגה בדרך לא שגרתית וחדשה, היא לא פחדה (ועדיין) לצאת עם אאוטפיטים לא הגיוניים שמרימים ברוב הפעמים גבה בקרב אנשים שאינם יודעים להעריך אופנה והערכתה של אומנות העיצוב. הזמרת שמטיפה לאהבה וגאווה לקחה השראה מדייויד בואי האגדי, המלכה מדונה ושר (הזמרת) ובכך, יצרה ויזואליות יוצאת דופן שמועררת השראה בקרב מיליוני אנשים בעולם. 
האשה והשגעונות - גאגא.


במקום השלישי - מרלין דיטריך (שחקנית)

השחקנית שפרצה את גבולות המגדר עוד בזמן שהעולם לא ידע כמעט על קיומו והביאה את הכוחניות הגברית למרכז תמונותיה המרהיבות, שחקה בסרטים רבים, בין מפורסמיה זכורים: "מרוקו"(1930), "השטן הוא אשה"(1936). השחקנית המהוללת שהיגרה לארה"ב בכדי לברוח מידי הנאצים (שרצו לגייסה לסרטי תעמולה רבים), זכורה בעיקר בשל משחקי האופי הדרמטיים שלה ותדמיתה הקרה והגברית. בזמן שאשה הייתה מוגדרת כקצה אחד וגבר היה מוגדר כקצה שני, דיטריך ערבבה בין השניים ויצרה תמונות רבות בלי זהות מגדרית ממשית (גבר/אשה). דבר זה עורר סקרנות רבה וגרם לפרסום תדמיתה הקשוחה. בהמשך הקריירה אף הקליטה מספר שירים עם זמרת השאנסונים הצרפתייה, אידית פייאף. דיטריך הייתה ביסקסואלית ועל מאבותיה נמנו בין היתר השחקנית גרטה גארבו והסופרת הלסבית מרסדס דה אקוסטה.

גבר גבר, דיטריך.


במקום השני - מדונה (זמרת ויוצרת)

מלכת הפופ הבלתי מעורערת שפרצה בתחילת שנות ה-80 היא בין אייקוני האופנה הכי גדולים ומשפיעים שיש. עם רזומה של 30 שנות קריירה, מדונה הביאה לעולם שלל מראות ויזואליים ואופנתיים שנתמעו בחיי התרבות היומיומיים. 
השנה היא 1983, מדונה פורצת ככוכבת פופ-פאנק בועטת וחסרת מעצורים. המראה היה אז מראה השכבות, גופיות על חולצות מרושתות, חצאית על מכנסיים, ידיים עמוסות בצמידים, עגילים מאסיביים, שיער מקורזל ומנופח וכמובן שרשרת צלב. הלוק הזה היה חדש ומושך בזמנו, בעקבות הקלות הרבה בלהלביש את כל הבלגאן הזה על הגוף והנגישות של פרטי לבוש אלו  בחנויות, הרבה בנות יכלו לאמץ את הסטייל "המרושל" הזה ולהרגיש שגם הן סוג של מדונה קטנה. בכך מדונה קטפה את הסטייל אייקון של האייטיז (ולא הזכרנו את שמלת הכלה המפורסמת).








עברו כמעט עשר שנים מאז הפריצה ומדונה לא עוצרת לרגע, בשנת 1990 היא משחררת את להיט הדאנס הגדול בקריירה שלה "Vogue" שמדבר בעצמו על אופנה. הקליפ משלב בתוכו השראות אופנה משנות ה-30 (גם מרלין דיטריך שמופיעה במקום השלישי מוזכרת בשיר) ומוקדש כולו על טהרת האופנה הקלאסית והזוהרת מאותן שנים. בקליפ מדונה גם חושפת לראשונה את חזיית הקונוסים המפורסמת ומראה אותה לכל העולם בסיבוב ההופעות המוצלח "Blond Ambition".
*סקירה רחבה של השפעותיה של מדונה על עולם האופנה תעשה בקרוב...


מדונה בקליפ "Vogue"


ובמקום הראשון... - אודרי הפבורן (שחקנית)!

אודרי אודרי אודרי... אם רק היית יודעת מה את עושה לי, מה השמלה השחורה והסיגריה גורמות לי להרגיש בגוף... הכל בהומור כמובן, כן?
אודרי שחקה במהלך שנות ה-50 וה-60 בכמה סרטים בלתי נשכחים כמו: "חופשה ברומא", "סברינה" וכמובן איך לא... "ארוחת בוקר בטיפאני"(1961). בסרט זה, מגלמת אודרי את הולי גולייטלי, אשה צעירה שחיה את חיי הנהנתנות בניו יורק ומאוהבת קשות בטיפאני'ס (חנות תכשיטים מפורסמת)... בהמשך הסרט היא גם מתאהבת בסופר חמוד, היא לא שטחית.
בסרט, ישנן סצנות רבות המתרכזות בבגדיה של אודרי והשקעתה בהם. הסרט שם את אודרי כאייקון אופנה שהוביל לאורך כל שנות ה-60 ועד לימינו אנו. דמותה של אודרי כהולי הדקיקה עם תסרוקת הבננה הגבוהה, לבושה בשמלתה השחורה, המחזיקה את מחזיק הסיגריה הפך לתמונה אייקונית של אמריקה בשנות ה-60 והפכה לתמונה קלאסית של ממש.
אודרי נפטרה ב-1993 עקב מחלת הסרטן.
בחרתי באודרי הפבורן כמקום הראשון ברשימה מכיוון שהיא האייקון היחיד ששרד כ"כ הרבה עשורים, אך עדיין אקטואלי ורלוונטי. 
אודרי ומחזיק הסיגריה, "ארוחת בוקר בטיפאני".

"ארוחת בוקר בטיפאני"


אודרי הפבורן 3>




2 תגובות:

  1. Hi! Im Fran, a spanish male fashion blogger. Maybe you like my style and want to follow me...

    http://showroomdegarde.blogspot.com.es/2012/10/executive-fran.html

    השבמחק
  2. זה מדהים בעיני איך עולם האופנה מקבל השראה מכל מיני דמויות בסרטים וההפך. אני מאוד נהנית להסתכל על הפן האופנתי כשאני רואה סרטים.

    השבמחק